Bun venit!

Principiul pe care merge acest Blog este de a informa lumea de pretutindeni ce s-a petrcut in inimile semenilor nostrii englezi si americani cand au aflat de tragica veste a scufundarii Titanicului, care a avut un impact international, si care a fascinat mintea omului generatii la rand. Acest Blog e folositor oamenilor de toate varstele: copii, parinti, batrani, elevi, studenti si profesori. Blogul ne va arata ce s-a intamplat in noaptea de 14 spre 15 aprilie 1912, intre orele 23:40 in seara zilei de 14 aprilie si 2:00 in dimineata zilei de 15 aprilie. Cum putem invata si cum putem evita aceasta tragica experienta.

Ne cerem iertare

Ne cerem iertare pentru eventualele greseli de tehnoredactare, inregistrarea si conectare se fac pe propria raspundere!

Va multumim ca ne intelegeti,
Conducerea

marți, 24 iunie 2008

Forta Aburului

Puterea Titanicului proveneade la 3 enorme motoare cu abur. Pe partea dreapta si pe partea stanga a vasului erau 2 motoare cu piston traditionale, cele mai mari de acest fel construite vreodata, avand inaltimea de aproape 12m. Al 3 motor, central, era o turbina actionata de aburul provenit de la cele 2 motoare cu piston.
Era nevoie de 200 de oameni pentru a pastra focurile aprinse, iar cand vaporul se deplasa cu viteza de croaziera, la fiecare 24 de ore trebuia sa fie incarcate aproape 600t de carbune. Fumul provenit din camerele de ardere era evacuat prin primele 3 cosuri ale vasului. Al 4-lea cos nu era, de fapt, necesar, dar fusese adaugat deoarece proiectantii vasului credeau ca vaporul va arata mai ciudat fara el. Era folosit pe post de canal de urias de ventilatie, servind la evacuarea mirosurilor de mancare din cambuza navei.

Niciun comentariu: