Bun venit!

Principiul pe care merge acest Blog este de a informa lumea de pretutindeni ce s-a petrcut in inimile semenilor nostrii englezi si americani cand au aflat de tragica veste a scufundarii Titanicului, care a avut un impact international, si care a fascinat mintea omului generatii la rand. Acest Blog e folositor oamenilor de toate varstele: copii, parinti, batrani, elevi, studenti si profesori. Blogul ne va arata ce s-a intamplat in noaptea de 14 spre 15 aprilie 1912, intre orele 23:40 in seara zilei de 14 aprilie si 2:00 in dimineata zilei de 15 aprilie. Cum putem invata si cum putem evita aceasta tragica experienta.

Ne cerem iertare

Ne cerem iertare pentru eventualele greseli de tehnoredactare, inregistrarea si conectare se fac pe propria raspundere!

Va multumim ca ne intelegeti,
Conducerea

duminică, 22 iunie 2008

Studiu introductiv

La ora 9, in seara zilei de joi, 18 aprilie 1912, in mijlocul unei teribile vijelii, un transatlantic se retragea incet in portul orasului New York si se pregatea de andocare.

Vaporul se numea Carpathia si era unul din zecile de vase care traversau cu regularitate Atlanticul de Nord. In mod normal, sosirea sa ar fi reprezentat un interes scazut in agitatia portului aglomerat. De acesata data, insa, situatia era alta. Zeci de mii de oameni se buluceau pe chei si asteptau rabdatori. Si asta deoarece Carpathia nu transporta doar proprii pasageri si propriul echipaj, ci si pe supravietuitorii traumatizati ai unei ingrozitoare calamitati. Cu 4 zile i urma, in noaptea de duminica, 14 aprilie 1912, cel mai mare vapor din lume, Titanic, se ciocnise de un iceberg in mijlocul oceanului si se scufundase. Murise 1517 oameni. Era cel mai grav naufragiu al tuturor timpurilor. Datorita tehnologiei radio, aproape imediat au inceput sa se raspandeasca stiri despre eveniment, astfel incat ultimele editii ale ziarelor de luni, din Europa si America de Nord anuntau d3eja ca marele vas suferise un accident. Multe din aceste prime relatari ale evenimentului, insa, s-au dovedit a fi extrem de inexacte. Unii afirmau ca vaporul fusese grav avariat, dar ca lutea in continuare si era remorcat catre portul Halifax din Canada, pentru reparatii. Altii anuntau ca Titanicul se scufundase, dar ca totii oamenii de la bord au fost salvati. In martea care a urmat dezastrului, pe masura ce "transpirau" rapoarte din ce in ce mai detaliate dinspre Carpathia si dinspre alte vapoare care se grabisera sa ajunga la locul tragediei,
amplitudinea catastrofei si a teribilei pierderi de vieti a devenit clara. Intreg mapamondul era in stare de soc. Titanicul era un vapor npu-nout - aceasta fusese calatoria inaugurala peste Atlantic - si incorpora cele mai avansate tehnici ingineresti in domeniul constructiilor de nave. Toata lumea credea ca este practic imposibil ca Titanicul sa se scufunde.
In urmatoarele cateva saptamani, la Londra si la New York au fost efectuate 2 anchete oficiale ale accidentului. Supravietuitorii au fost intervievati si zeci de experti chemati ca martori au fost supusi unor interogatorii. Ambele anchete aveau aceleasi scopuri:
1. sa descopere cu exactitate ce se intamplase;
2. sa afle cauzele accidentului;
3. sa descopere vinovatul.

Niciun comentariu: