Bun venit!

Principiul pe care merge acest Blog este de a informa lumea de pretutindeni ce s-a petrcut in inimile semenilor nostrii englezi si americani cand au aflat de tragica veste a scufundarii Titanicului, care a avut un impact international, si care a fascinat mintea omului generatii la rand. Acest Blog e folositor oamenilor de toate varstele: copii, parinti, batrani, elevi, studenti si profesori. Blogul ne va arata ce s-a intamplat in noaptea de 14 spre 15 aprilie 1912, intre orele 23:40 in seara zilei de 14 aprilie si 2:00 in dimineata zilei de 15 aprilie. Cum putem invata si cum putem evita aceasta tragica experienta.

Ne cerem iertare

Ne cerem iertare pentru eventualele greseli de tehnoredactare, inregistrarea si conectare se fac pe propria raspundere!

Va multumim ca ne intelegeti,
Conducerea

joi, 26 iunie 2008

Proiectat pentru siguranta

Calatoria cu vaporul putea fi riscanta, iar marile companii de transporturi navale depunea eforturi considerabile pentru siguranta pasagerilor. Era obiceiul ca asemenea vapoare sa fie construite cu fund dublu, adica un strat interior etans deasupra chilei, si cu niste pereti de coliziune - pereti ermetici rezistenti, ce inconjoara nava din partile din fata si din spate. Daca vaporul se ciocnea de ceva sau isi zgaria chila de de stanci in ape de adancime mica, prin gaura formata, apa patrundea doar intr-o zona restransa, in cantitate insuficienta pentru a scufunda vaporul. Totusi, nici fundul dublu, nici peretii de coloziune nu puteau proteja complet vasul, asa ca la vapoarele mai moderne s-au luat si alte masuri de protectie. Unele, cum ar fi Lusitania si Mauretania, aveau integral carene duble. Pentru Olympic si Titanic s-a ales alta solutie. Aceste vapoare erau impartite in 16 compartimente etanse. Daca oricare 3(in anumite conditii chiar 4) compartimente s-ar fi umplut cu apa, vapoarele ar fi continuat sa pluteasca.

Niciun comentariu: